Leírás
Módszertani segédkönyve elején a szerző számba veszi az alapvetéseket: mi a játék szerepe a pedagógiai gyakorlatban; milyen a jó játékvezető; hogyan tervezzük meg a játékot, foglalkozást; mikor és kikkel játsszunk; mik a fejlesztő hatások, fejlesztési területek; milyen eredmények várhatók. Majd összegyűjti mindazokat a játékokat, amiket eredményesen használt több évtizedes pedagógusi munkája során. Így kerekedik ki az a játékgyűjtemény, ami 4 fejezetben 154 ismert, átdolgozott és saját fejlesztésű játékot, illetve ezek variációit tartalmazza. Egy példatár segítségével beleláthatunk a játékok alkalmazásának lehetőségeibe is. Hat irodalom- és nyelvtanóra vázlatát találjuk itt, főleg felsősök számára, további feladat- és játékleírásokkal. Avatott pedagógus számára olyan mindez, mint egy kincstár, könnyen átfordítható a hittanoktatás nyelvére. A játékgyűjtemény ezt bibliai változatokkal, kapcsolódó igékkel és bibliai történetekkel is segíti.
A játékgyűjtemény és példatár fejezetei:
- Kézzel-lábbal… – mozgásos, ügyességi játékok
- Szemfülesek… – érzékszervi, vizuális játékok
- Többet ésszel… – nyelvi, logikai játékok
- Tükröm-tükröm… – dráma-, szerep-, önismereti- és kapcsolatépítő játékok
- Példának okáért… – példatár: foglalkozásvázlatok, vetélkedő